Een dagje met mij mee op reis:-) - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Melanie Heyden - WaarBenJij.nu Een dagje met mij mee op reis:-) - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Melanie Heyden - WaarBenJij.nu

Een dagje met mij mee op reis:-)

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Melanie

23 December 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vaak is mijn hele dagindeling op een vlucht ingedeeld voor de volgende dag. naja volgende dag kan je het nauwelijks noemen, want 9 op de 10 vluchten vertrekken tussen 2 en 9 uur 's ochtends. Dus de dag ervoor begint mijn werk eigenlijk al; vroeg opstaan, vroeg lunchen, vroeg dineren, en uiteraard op tijd naar bed (5 uur s middags). Na uren te liggen draaien, misschien wel 65 verschillende posities in mijn bed geprobeerd te hebben, elke minuut voorbij zien gaan en eindelijk dan heel even in slaap vallen en wakker schrikken met de gedachte even de wekker voor de zekerheid checken en dan de tijd zien en inzien dat je wel 25 minuten weg bent geweest. Applaus! Uiteraard wanneer je dan eindelijk heerlijk in slaap valt( normale bedtijd), gaat de wekker alweer, oh Happy Day Whoehoe! Met dikke wallen mijn bed uit, uniform aantrekken, make up opdoen (kan je alles mee wegwerken) en het afmaken met de rode lippenstift :-) Hoed check, lippenstift check, geen babyhaartjes check, boordschoenen check, waistcoat check, paspoort en nog 7 verschillende passen, check, en dan eindelijk kan je de deur achter je dichttrekken en naar de bus rennen.

Met een overvolle koffer (die het fijn vindt om langs je pantry te schuren) in de ene hand, een trolley in de andere hand en een handtas over de schouder begint er weer een nieuwe werkdag! Kom maar op laat die vlucht maar komen. Aanmelden, koffer labelen en daar gaan we, op naar de briefing. Als ik op de A380 vlieg, zitten we in een lokaal dat te vergelijken is met een klaslokaal. Logisch als je met 30 cabinepersoneel voor een vlucht aanmeld. En dan het nieuws dat de vlucht nog leuker maakt, overboekt! Het is bijna elke vlucht nu een feestje, onvoorspelbaar dat alle vluchten bomvol zitten, economy, business en first Class.

Zodra je de briefingkamer uitstapt, gaan we naar onze bus die ons weer doorbrengt naar het toestel. Dat zijn de laatste rustige minuten dat we nog even kunnen genieten. Want zodra we maar een voet aan boord zetten, beginnen we zelf al met (rennen en) vliegen, terwijl er nog geeneens passagiers zijn. Alle Equipment aan boord checken, ja de druk van de glijbaan in de deur is goed, de zuurstofflessen zijn vol, de brandblussers zijn klaar voor gebruik, , het hele vliegtuig van onder naar boven, van links naar rechts en van achter naar voor checken, geen gekke dingen in het toestel aanwezig, we kunnen boorden.

Goedemorgen, welkom aan boord, u stoel bevindt zich aan het raam in de laatste cabine. Maar natuurlijk wil ik u helpen met uw koffer in de bagagebakken leggen (gelijk een hernia) Natuurlijk meneer ik haal een glas water voor u (tussen de stoelen en mensen door). Zodra iedereen aan boord is beginnen we met de pre departure (voor vertrek) service, warme handdoeken om de handen te verfrissen, speelgoed voor de kinderen, menukaarten worden uitgedeeld, de baby's worden voorzien van luiers en baby eten, landingskaarten en mochten we naar Indische bestemmingen vliegen krijgen de gasten een verkoelend lemon drankje. En niet te vergeten dat er 500 passagiers in economy zitten...

Zodra we in de lucht hangen, begint de stress toe te nemen. Als je nadenkt dat een vlucht Naar Brisbane in Australië 13 uur is en 10 minuten en wij daarvan nog geen vijf minuten op ons kont zitten, tijd heb om 1 broodje te eten en een muffin, vier glazen water naar binnen hebt weten te werken, je lippenstift overal zit behalve op de goede plek, weet je dat het niet de droom baan is wat de meeste mensen denken. Het is echt keihard werken! Ik snap nog steeds niet dat ze zeggen je komt aan van deze baan, de sportschool is er niets bij!

Zodra we zijn geland, is de spiegel onze vriendin!
Lippenstift check, hoed weer op en die mooie glimlach! En dan zeg je die mooie woorden wast je maar liefst 13,5 uur op heb gewacht. "Tot ziens, bedankt, wel thuis, daaaaaag!"

Helemaal gebroken in het hotel aankomen, je centjes krijgen, hotelkamer sleutel en jawel dan weet ik het weer waarvoor ik het allemaal doe! Hallo fantastische wereld! De ene dag in Brisbane Australië, in s werelds grootste koala park met een koala op je arm en kangoeroes die om je heen blijven springen en het voedsel uit je handen eten, een heerlijke visschotel eten bestaande uit gambas, Witvis, coquilles, mossels en inktvis, en daarna bijkomen van een jetlag in een comfortabel bed waar wel tien melanies in passen. De andere dag in Auckland, Nieuw Zeeland, heerlijk in het gras een hamburger met patat eten met de helft van de crew, met een prachtig uitzicht op de eilanden, een drankje in een bar doen en met zijn allen rollend naar huis gaan, een wandeling maken langs de haven en nieuwe jurkjes shoppen, en uiteindelijk neerploffen bij het zwembad in een nieuwe bikini. En dan uitkijken naar de volgende bestemming, Mauritius,, waar ik heerlijk ben gaan neerploffen op het strand en een lekker kleurtje heb opgedaan. Ik weet het weer, dit is het fantastische leven van een Cabin crew! I love it!

Vanuit Dubai wens ik iedereen een hele fijne kerst. Heel veel liefde, gezondheid en geluk toegewenst! Volg je dromen, dan kan je met tranen in je ogen terug kijken naar wat je hebt bereikt in het leven! Kus!!

• 23 December 2013 - 11:19

Jeanine :

Hahaha mooi verwoord Mel! Echt heeeel herkenbaar! Kussie

• 23 December 2013 - 15:22

Marja:

Heerlijk ook gelukkig. Geniet ervan meissie x fijne kerst
    Liefs van ons. En papa en stephan zijn gezellig bij ons x

• 24 December 2013 - 16:33

Karin:

Lieverd,weer een prachtig verhaal.heerlijk hoe je het allemaal neer zet
    Wens jou ook hele fijne feestdagen toe,Deze kerst is wel heel bijzonder,niet onder de boom in Lisse.maar hoog in de lucht op weg naar......een bestemming
    Geniet ervan,dikke kus