De laatste week van 2013 en het begin van het nieu - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Melanie Heyden - WaarBenJij.nu De laatste week van 2013 en het begin van het nieu - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Melanie Heyden - WaarBenJij.nu

De laatste week van 2013 en het begin van het nieu

Door: Smelliebellie

Blijf op de hoogte en volg Melanie

19 Januari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai


Kerst 25 December 2013

Je zal maar de hele maand al weten dat je op kerstdag maar huis gaat en niemand maar dan ook niemand in Nederland ervan op de hoogte hebben gebracht. Een grote verrassing. De hele maand lieg ik alles en nog wat bij elkaar om ervoor te zorgen dat iedereen met open mond zal opkijken als ik voor de deur sta. De tranen staan in mijn ogen, de spanning is niet meer te houden. Ik heb de vlucht Amsterdam vorige maand aangevraagd en guess what, ik heb hem gekregen! Helemaal fantastisch. Mam en pap vertellen dat ik twee dagen moet vliegen die stomme heen en weetjes, wat is dat nou voor een kerstfeest?! Haha en die lach verborgen houden was lastig. Berichtjes krijgen hoe jammer het is dat ik er niet bij kan zijn, je moest eens denken haha!! S ochtend vroeg nog snel voor mijn vlucht met pap skypen en net zo hard mee balen dat ik er niet ben....... tadaaaaaa.....Ik ben er gewooooooooonnnnn!!

Zenuwachtig dat ik was. S ochtend een super leuke crew ontmoet in de briefing. Ik mag met de nieuwe vlucht mee, want het gaat super goed met Emirates dus vanaf begin december zijn we twee keer per dag op Amsterdam gaan vliegen. Met de kleinere Boeing 777-200 vliegen we nu ook naar mijn kleine kikkerlandje. Helemaal leuk natuurlijk, want ik ben voor beide toestellen opgeleid dus voor mij is er meer kans dat ik nu naar Amsterdam mag vliegen! Terug te komen op de crew, een klein team, heel leuk! Getrakteerd worden op een heerlijke koffie van de captain als kerstcadeautje met overheerlijke koekjes erbij, maakte mij alleen maar zenuwachtiger. Whaaa ik ga gewoon naar huis en niemand weet iets!! De hele crew ervan op de hoogte gebracht en die waren uiteraard net zo zenuwachtig als ik.

Met maar 63 passagiers aan boord was het een geweldige vlucht. Ik was al bang dat ik helemaal dood aan zou komen, want een Amsterdam vlucht doe ik niet met plezier. Zo druk, chaotisch en totaal geen rust. Maar op de Boeing was alles anders, ik houd ervan!

In het hotel aangekomen, mocht ik als eerste inchecken (normaal gaat het op senioriteit, en ik was het meest junior) zodat ik zo snel mogelijk de bus naar huis kon pakken. Met koffer, uniform en hakjes en al, ging ik naar HUIS, geen Dubai maar het mooie koude Lisse.
In de bus zitten whatappen met pap en mam (ideaal wifi in de bus), want ik moest precies weten waar iedereen uithing. Mam mij nog een foto gestuurd van een mooie ketting die ze van Steef had gehad, ik dacht ik kan hem zo dadelijk in het echt bekijken in plaats van via een wazige foto! En daar kwam ik dan met de bus aan, helemaal in de stress, want door de zenuwen was ik de huissleutel vergeten mee te nemen. Heel stom want vorige maand had ik hem speciaal meegesmokkeld voor deze gelegenheid. Al die tijd in de bus zitten bidden dat de buurvrouw thuis was en hopen dat zij nog de sleutel had, want negen van de tien keer dat we hem lenen, vergeten we hem terug te brengen, resultaat, geen huissleutel voor nood bij de buren. Maar o Yeah, ze waren thuis! Totaal geen idee of ze nog een sleutel hadden, dus ik kreeg maar liefst vijf sleutels mee, gewoon om te proberen of hij er tussen zat. En jawel, hij zat er tussen. Yes yes yes!! Thuis!!

Snel mijn cadeautjes onder de kerstboom gelegd na in het hele huis vreugde dansjes te doen met de tranen over mijn wangen. Pap was met Steef onderweg naar huis, dus tijd om mam als eerste te verrassen. Met mijn telefoon klaar om haar reactie op de nemen, belde ik haar via Skype. Haha haar reactie heeft iedereen kunnen zien via Facebook. Wat een geweldig moment! Ze is nog nooit zo snel naar huis gereden, een moment om nooit maar dan ook nooit te vergeten! Daarna had ik een klein puntje over het hoofd gezien, de camera's om het huis. Dus pap en Steef hadden al een klein vermoeden toen er een klein monstertje met een koffer en een trolley diverse sleutels aan het proberen was. Maar dan nog was het moment geweldig om die verbaasden gezichten te zien!! Even wat wijntjes gedronken, en toen lekker in mijn kamer geslapen.

De volgende ochtend mijn beste vriendinnetje verrast samen met het gezin. Mam na Deen foto van mij gemaakt vlak bij het huis van Jeems en deze doorgestuurd via de app. Na drie seconden stond ze in haar ochtendjas voor de ramen ok te kijken of ik daar stond. Dikke tranen en vele knuffels later, zijn we gaan ontbijten met Jamie erbij uiteraard. S middags ben ik met mama meegeweest naar de familie voor een kerstborrel. En uiteraard daar ook weer iedereen verrast, met in het speciaal mijn lieve opaatje die zijn tranen ook niet kon inhouden.

Na een geweldige en veel te korte dag thuis, moest ik weer terug naar Dubai. Helaas, maar ik mag zeker dankbaar zijn dat ik een dagje kerst in Nederland mocht vieren!

31 december 2013.
Oud en nieuw heb ik gevierd in Dubai met vrienden en vriendinnen. Na meerdere dagen op bed te hebben gelegen met pillen, sprays en veel water (vermoedelijke holte ontsteking) kon ik toch een plekje vinden om oud en nieuw te vieren. Dat laten we natuurlijk niet zomaar voorbij gaan. Heel anders dan anders. In Nederland begint alles om vijf over 12 pas. In Dubai heb je stipt 12 uur vuurwerk tot 5 over 12 en dan is het feest voorbij en kunnen we gaan. Een nieuwe ervaring om het nieuwe jaar in de gaan. Maar het was gezellig met mijn Nieuwe vriendjes en vriendinnetjes.

Deze maand heb ik reserve maand. Dit wil zeggen dat ik elke dag om 6 uur s avonds moet bellen naar een systeem om te informeren wat voor dienst ik de volgende dag heb, dit kan een vlucht zijn, een stand-by dienst; thuis of op de luchthaven, of het kan een vrije dag zijn. Heel vermoeiend is dit want je kan helemaal niet plannen. En Als je zo georganiseerde freak als ik ben, wordt je leven deze maand erg lastig, oeps! Tot nu toe heb ik nog zeker niet te klagen. Van de week had ik airport standby, dit wil zeggen met je koffer en uniform en al klaar zitten in een lounge voor een aantal uur. Zodra iemand te laat is om in te checken, gaat de telefoon en kan je naam worden genoemd zodat je zijn/haar vlucht gaat doen. Dt kan dus van alles zijn, van een zonnige bestemming tot aan een bestemming waas het min 30 is. Mijn hele koffer tijdens zo'n standby is overvol. Zomer, winter, herfst, lente, voor elke seizoen zit er wel iets in. Je kan ook worden opgeroepen voor een negendaagse... Lastig lastig. Dit keer werd ik na maar liefst twee minuten in de lounge te hebben gezeten opgeroepen voor New York. Wauw was mijn eerste reactie. E toen dacht ik oew...14 urige vlucht, -15 en sneeuw, niet geslapen, daar ben ik niet op voorbereid. Maar het ging gelukkig goed! En wat was New York geweldig. Een vriendinnetje uit Dubai was toevallig op vakantie daar dus we hebben afgesproken en zijn heerlijk gaan schaatsen en uit eten geweest, echt leuk!

Ik kijk uit naar dit jaar. Een nieuw jaar vol nieuwe avonturen en ervaringen. Afgelopen jaar heb ik zoveel nieuwe bestemmingen, mensen en ervaringen op mogen doen en daar ben ik zeer dankbaar voor.

Dikke kus voor jullie!!


  • 19 Januari 2014 - 20:05

    Git:

    inderdaad mel, een nieuw jaar met mooie nieuwe dingen...

  • 22 Januari 2014 - 12:19

    Karin:

    De kerst was echt een kerst om nooit meer te vergeten.Je hebt me ontzettend verrast en wat kan een mens raar reageren als je zo overvallen word,haha
    Ik hoop dat je weer net zo,n mooi jaar gaat belevenen en weer vele mooie bestemmingen mag bezoeken
    En dit jaar kom ik je natuurlijk opzoeken,hoop zo snel mogelijk.
    Dikke kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Melanie en Dubai

.

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Rond de wereld

16 September 2014

16 September 2014

22 Juli 2014

Een wijze les!

03 Juli 2014

Wauw momentjes

01 Juni 2014

Ik ben op een derde!:-)
Melanie

Zoals iedereen onderhand wel weet ben ik aangenomen bij Fly Emirates. Op deze site zal ik zoveel mogelijk vertellen, zodat iedereen op de hoogte blijft van mijn grote avontuur hier in de Verenigde Arabische Emirates.

Actief sinds 25 Mei 2013
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 20764

Voorgaande reizen:

24 Mei 2013 - 24 Mei 2016

Melanie en Dubai

Landen bezocht: