Wauw momentjes - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Melanie Heyden - WaarBenJij.nu Wauw momentjes - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Melanie Heyden - WaarBenJij.nu

Wauw momentjes

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Melanie

03 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Een van mijn dromen is vandaag werkelijkheid geworden. Ik ben op de Seychellen geweest. Tijdens mijn luchtvaartopleiding heb ik over dit eiland een opdracht gemaakt, en vandaag mocht ik eindelijk dit kleine wondertje met eigen ogen bekijken.

Wat een geweldige ervaring is dit geweest en een klein gelukje, want vanwege de runway closure (ze zijn een van de banen op de luchthaven aan het renoveren) is de layover op de Seychellen tijdelijk van 12 naar 24 uur lay-over veranderd, en dat na een vlucht van 4 uur en precies 4 minuten. Dat is nog eens een luxe om na een kleine werkdag, een vakantiedag te krijgen. In een geweldig resort, aan het witte strand, helderblauw water en menselijk grote schildpadden die rondlopen. Wauw wauw wauw. Een paradijsje. Tussen de pasgetrouwde stelletjes een geweldige dag meegemaakt.

Een van de crew kwam met het super idee om te gaan varen, zodat we meer van het eiland zouden zien, na veel enthousiasme, bleven er maar liefst twee over. Een business Class collega en ik! Maar dat mag de pret niet drukken, dus na veel onderhandelen kwamen we op een prijs wat binnen ons budget (het geld dat we krijgen van Emirates om te eten en drinken) paste en jawel we konden ook nog roomservice en lunchen na onze uitgave voor de boottocht. De trip was opnieuw een wauw momentje, wat een geweldige rotsen heeft de natuur hier gecreëerd, ongelofelijk! En die stranden, zo wit dat het bijna licht geeft, en dan het water, verkoelend (jaja dat kennen wij niet in Dubai, gewoon een warm bad van 38 graden is er niets bij) en zo blauw, adembenemend. Twee mannen namen ons mee naar een ander eiland en hebben daar voor ons verse kokosnoten uit de bomen gehaald. Klimmen en klauteren en hoppa even met de voeten boven op de palmboom tegen de noten stampen en daar vallen ze dan zo neer op het witte strand. Met een groot mes (waar ik eerst mij bedenkingen over had, twee meiden, twee mannen, op een onbewoond eiland, en een mes...) maakten ze de kokosnoten open en zo hadden we verse kokosmelk. Wat een fantastisch gevoel gaf mij dat, op de Seychellen, een geweldige omgeving en kokosmelk drinken uit een kokos die net vers uit de natuur is gekomen!

Na dit verfrissend momentje, zijn we de jungle ingegaan. Haha dat was wel een grappig moment, want met rood gekleurde nageltjes de boesboes ingaan (op blote voeten) daar moest ik flink doorheen bijten. Ik vind het heerlijk om op blote voeten te lopen, maar in de jungle, met de rode mieren die kriebelen, prikvliegjes die rode bultjes over mijn lichaam hebben gegeven, de pijnlijke takjes, gedroogde bladeren, hmm ik dacht dat het niets voor mij was, maar achteraf gezien is het weer een nieuwe ervaring voor mij die positief ervaren is en ajoh die voetjes zijn daarna lekker bijgekomen in de zee haha! En het leukste is dat ik het zo weer zou doen, maar dan met een lekkere vent aan mijn zijde. Wat fantastisch dat ik dit mag meemaken, echt genieten.

Afgelopen maand veel Amsterdam vluchten gedaan, de meeste vriendjes en vriendinnetjes gezien, en lekker genoten van mijn familie. Daarnaast naar Barcelona, twee keer, geweest, waar ik heerlijk aan de sangria en nachos heb gezeten aan het strand met de voetjes in het zand. Wat kan het leven mooi zijn als je er alles uithaalt!

Ojaa bijna vergeten, ik ben met mijzelf en mijn rugzakje naar Nepal geweest. Ik had geboden (we kunnen bieden voor diensten en vrije dagen aan de hand van een puntensysteem) voor vrije dagen om mijn verjaardag in Nederland te vieren, maar aangezien ik ook de Amsterdam vluchten onverwachts kreeg, dacht ik, ik ga iets anders doen, dus jawel dit prinsesje heeft haar rugzakje gepakt en is naar Nepal vertrokken. Helemaal alleen, vijf dagen rondtrekken. Op de twee dag leerde ik twee leuke mensen kennen, en het meest onverwachte was dat dat meisje op dezelfde dag jarig is als ik, dus we zouden samen ons verjaardag gaan vieren. Hoe bijzonder is dat! Een zeer interessant land is Nepal, ik ben in Kathmandu geweest, per bus naar Pokhara gereisd, waar ik twee dagen heb mogen doorbrengen. Een bootje huren, de bossen in, tempels bezoeken en ik ben wezen paragliden. Per vliegtuig naar Kathmandu terug gegaan, met de auto verder naar diverse anderen plekken en veel van de geloven Hindoe en Boeddhisme geleerd. Een hele interessante vakantie, een zeer arm land, maar het brengt mij weer met beide benen op de grond en laat mij inzien hoe geweldig luxe leven ik wel niet heb!

Nu klaarmaken voor mijn vakantie naar Hollandiaaa. Eindelijk even voor een tijdje naar huis, dus... Tot de zesde!!

Kusje



  • 12 Juli 2014 - 23:50

    Karin:

    Wat leuk om te lezen dat je het zo geweldig hebt gehad,
    Ik hoor de verhalen natuurlijk altijd via Skype maar het verhaal hier nog even te lezen maakt het nog leuker.
    Nu ik dit schrijf ben je al een aantal dagen in Nederland en hebben we al wat leuke dagen achter de rug.
    Geniet nog even van je vakantie in Nederland.
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Melanie en Dubai

.

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Rond de wereld

16 September 2014

16 September 2014

22 Juli 2014

Een wijze les!

03 Juli 2014

Wauw momentjes

01 Juni 2014

Ik ben op een derde!:-)
Melanie

Zoals iedereen onderhand wel weet ben ik aangenomen bij Fly Emirates. Op deze site zal ik zoveel mogelijk vertellen, zodat iedereen op de hoogte blijft van mijn grote avontuur hier in de Verenigde Arabische Emirates.

Actief sinds 25 Mei 2013
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 20771

Voorgaande reizen:

24 Mei 2013 - 24 Mei 2016

Melanie en Dubai

Landen bezocht: